بیش از 10 سال ما به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. اونوم یک آژانس سئو محور مبتنی بر ارزش گذاری است.

اطلاعات تماس
عمومی

رفع مشکل عدم شناسایی قفل سخت افزاری

قفل سخت افزاری یافت نشد!!!

ممکن است هنگام ورود به نرم افزار با پیغام ” قفل سخت افزاری یافت نشد ” مواجه شده باشید. برای رفع مشکل می توانید با بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید. اما قبل از آن بد نیست اطلاعاتی در مورد دلیل این پیغام و نحوه رفع این مشکل داشته باشیم.

 

ابتدا توضیح مختصری در مورد قفل بدهیم:

در صورت نبودن قفل یا نشناختن آن، نرم افزار ابتدا پیغام بالا را نمایش می دهد وسپس به صورت دمو اجرا می شود. در حالت دمو شما قادر به اضافه کردن نفرات جدیدی نیستید و بسیاری از امکانات نرم افزار نیز محدود می شود.

برای هر موسسه یک قفل سخت افزاری ارائه می شود و این قفل روی سیستم سرور قرار می گیرد. بقیه سیستم ها (کلاینت ها) از طریق شبکه داخلی قفل را شناسایی می کنند. به هر دلیلی کلاینت ها نتوانند اطلاعات قفل را دریافت کنند پیغام بالا مشاهده خواهد شد.

این دلایل می تواند عوض شدن آی پی سرور، فعال شدن فایروال ویندور، نصب آنتی ویروس جدید، متوقف شدن سرویس قفل سخت افزاری روی سرور و… باشد.

راهکارها:

الف) اطمینان از وجود قفل
ابتدایی ترین راه این است محل قرار گرفتن قفل سخت افزاری را بررسی کنید. قفل باید همیشه پشت کیس و مستقیم به کیس متصل باشد، دقت فرمایید قفل را به هاب وصل نکنید زیرا امکان عدم شناسایی وجود دارد. در صورت رعایت همه موارد فوق درگاه اتصال قفل را با محل دیگری عوض کنید (مثلا جای آن را با ماوس یا کیبورد عوض کنید)

ب) سرویس قفل سخت افزاری
راه بعدی این است که سرویس قفل سخت افزاری روی سرور را بررسی کنیم. برای این منظور روی آیکون “Computer” در دسکتاب راست کلیک کرده و گزینه “Manage” را انتخاب فرمایید.

همچنین می توانید در استارت عبارت “Computer management” را جستجو کنید تا پنجره زیر باز شود.

در پنجره باز شده در قسمت چپ گزینه “Services” را انتخاب کرده و از قسمت راست بر روی گزینه “Sct” کلیک کنید. در صورتی که در ستون “Status” چیزی نوشته نشده باشد یعنی سرویس متوقف شده و نیاز است روی آن راست کلیک کرده و گزینه “Start” ا انتخاب کنید. بهتر است همیشه از آخرین نسخه سرویس قفل سخت افزاری استفاده کنید. برای دریافت آخرین نسخه به لینک زیر مراجعه کرده و فایل را نصب کنید.

دانلود سرویس قفل سخت افزاری

ج) آی پی سرور
هر کلاینت برای شناختن قفل باید آی پی سرور را در قسمت تنظیمات قفل سخت افزاری خود ذخیره کرده باشد.

برای پیدا کردن آی پی سرور کافیست عبارت “Cmd” را در منوی استارت (در سیستم سرور) تایپ کرده کلیک کنید. در پنجره باز شده عبارت “ipconfig” را تایپ کنید و اینتر بزنید. در مقابل جمله “IPv4 Address” آی پی سیستم سرور به شما نمایش داده می شود. مثلا در تصویر زیر آی پی عدد “192.168.1.4” آی پی مورد سرور نظر ماست.

حال برای دیدن آی پی تنظیم شده روی سیستم کلاینت بر روی آیکون شاهوار در دسکتاپ (سیستم کلاینت) راست کلیک کرده و گزینه “Open File Location” را انتخاب کنید

در فولدر باز شده فایل “AppConfig.exe” را اجرا کرده به تب قفل سخت افزاری بروید. در این محل باید گزینه “استفاده از قفل تحت شبکه” را علامت زده و آی پی سرور را در کادر زیر آن وارد کرده و ذخیره را کلیک کنید.

د) تنظیمات فایروال
در صورتی که تمامی مراحل بالا را انجام دادید و بازهم با پیغام قفل مواجه شدید باید تنظیمات فایروال ویندز یا آنتی ویروس را کنترل کنید. ممکن است اخیرا آنتی ویروس نصب کرده باشید و فایروال آن فعال باشد یا ویندوز 10 شما هنگام آپدیت فایروال را فعال کرده باشد. در صورتی که فایروال روی سرور فعال باشد در حالت عادی بقیه کلاینت ها قادر به شناسایی قفل نیستند. برای حل این مشکل باید فایروال را غیرفعال کرد .

برای غیرفعال کردن فایروال به کنترل پنل رفته و “Windows Firewall” را اجرا کنید. در سمت چپ روی گزینه “Turn Windows Firewall on or off” کلیک کرده و دو گزینه موجود در صفحه را “Turn off” کنید.

در صورتی که نیاز به فایروال دارید اصطلاحا باید روی ویندوز یا آنتی ویروس، رول (Rule) تعریف کرد. برای تعریف رول روی سرور کافیست به کنترل پنل رفته و “Windows Firewall” را اجرا کنید. در پنجره باز شده در سمت چپ روی گزینه “Advanced Setting” کنید تا پنجره “windows firewall advanced security” نمایش داده شود.

در قسمت چپ ابتدا روی گزینه ” Inbound Rules” کلیک کرده سپس از سمت راست “New Rule ” را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه “Program” را انتخاب کرده “Next” بزنید.

درمرحله گزینه “This program path” را اننتخاب کرده و سپس با انتخاب گزینه “Browse” به مسیر” C:\Windows” رفته و فایل ” TinyHIDService55.exe” را انتخاب کنید و “Next” بزنید.

در مرحله بعد گزینه “All the connection” را انتخاب کنید.

در نهایت یک نام برای این رول انتخاب کنید.

توجه: اگر از آنتی ویروس استفاده مبفرمایید شاید این آنتی ویروس فایروال اختصاصی خودش را داشته باشد، برای تعریف رول ها در آنتی ویروس شما می توانید به لینک زیر مراجعه کرده و بنا به نوع آنتی ویروس در قسمت “Firewall” فایل آموزشی مورد نظر را دریافت کنید.

نحوه تعریف رول در آنتی ویروس (کلیک کنید)

نویسنده

admin

دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید